Mijn goede voornemens!

Normaal gesproken is voor veel mensen een nieuw jaar het moment om zichzelf allerlei dingen te gaan voornemen, bijvoorbeeld afvallen, stoppen met roken of meer bewegen. Heel eerlijk, ik doe hier nooit aan mee. Ik ben namelijk van mening als je iets wilt doen of veranderen dat je niet per se op een nieuw jaar hoeft te wachten. Je kunt namelijk op elk moment beginnen met je goede voornemens. Ik ben op een punt aangekomen in mijn leven dat ik het gevoel heb dat ik wat dingen voor mezelf wil veranderen en deze voornemens wil ik hieronder graag met jullie delen.

Maar voordat je kunt lezen over mijn goede voornemens wil ik jullie nog even op iets wijzen. Ik ken namelijk best wat mensen die roken en heel graag zouden willen stoppen. We weten natuurlijk allemaal wel dat roken ongezond is, maar stoppen is heel lastig gezien het wel om een verslaving gaat. Er zijn gelukkig wel allerlei middelen om te stoppen met roken, waaronder e-liquid. Dit is een kant-en-klare vloeistof die je kunt gebruiken voor je elektronische sigaret. Een elektronische sigaret is volgens onderzoek een goed middel om te helpen bij het stoppen met roken. Bij Eliquidmania.nl kun je verschillende soorten e-liquid kopen, met of zonder nicotine. En nu verder met mijn goede voornemens…

rijlessen

Mijn rijbewijs halen

Inmiddels ben ik 33 jaar en heb ik nog steeds geen rijbewijs. Rond mijn 18e had ik nog geen behoefte aan rijlessen en daarna kreeg ik een flinke angststoornis waardoor een rijbewijs halen helemaal uitbleef. Maar ik ben inmiddels begonnen met rijlessen en hiervoor moest ik over een enorme drempel. Nu ik eenmaal ben begonnen wil ik dolgraag het volhouden en gaan voor een rijbewijs, hoe spannend ik het ook vind. Ik weet namelijk zeker dat een rijbewijs mij ontzettend veel vrijheid en zelfstandigheid kan geven en dat is waar ik ook heel veel behoefte aan heb de laatste tijd.

Meer tijd voor mezelf inplannen

Ik ben eigenlijk 24/7 met mijn kinderen. Dat houdt in dat ik elke dag van de week met mijn kindjes ben en dat ik de zorg voornamelijk op mij neem, vooral doordeweeks. Daarnaast doe ik ook bijna al het huishouden gezien mijn man iedere dag aan het werk is. Ik vind het ontzettend fijn dat ik een thuisblijfmoeder ben, toch ben ik de laatste tijd mezelf een beetje tegengekomen. Ik merk namelijk dat het mij soms allemaal een beetje te veel wordt en dat ik soms behoefte heb om dingen voor mezelf te doen. Dus even niet bezig zijn met de kinderen maar wat me-time. Dit kan zijn even een boek lezen, een flinke badsessie of even uit huis gaan. Ik merk dat ik dit heel lastig vind en dat ik mij ook heel snel schuldig voel, dit is dus zeker iets waar ik nog flink aan moet werken maar wat ik wel echt wil.

bios

Quality time met mijn man

Wij hebben onlangs de stap gemaakt om op zoek te gaan naar een oppas voor bij ons thuis. Vooral bedoelt zodat wij, mijn man en ik, af en toe samen wat quality time kunnen hebben. Bijvoorbeeld even lekker uit eten, een filmpje pakken of een avondje de kroeg in. Inmiddels hebben we een oppas gevonden en ook al vind ik het heel spannend, je laat toch je kinderen bij een “wildvreemde” achter, het is wel heel belangrijk en ik hoop dus dat het ons gaat lukken om wat meer quality time samen te hebben.

Gezond en wat bewuster eten

Mijn hele leven ben ik al een slechte eter. Niet omdat ik heel ongezond eet, maar wel omdat ik vaak overdag te weinig en te onregelmatig eet. Soms vergeet ik gewoon te eten of sla ik het ontbijt over en dit heeft als gevolg dat ik in de avonden flink ga snaaien. Super slecht natuurlijk maar ik vind het heel lastig om gestructureerd en voldoende te eten. Toch vind ik dat ik hier meer aandacht aan moet schenken en dat ik mijzelf moet voornemen om samen met de kindjes te ontbijten en te lunchen en dat ik wat meer tussendoortjes neem.

sporten

Wat meer bewegen

Ik hou niet van sporten, dit heeft trouwens ook deels te maken met mijn angsten en niet per se omdat ik heel lui ben. Ik vind het namelijk niet prettig om mij in te spannen en vooral niet als de nadruk er heel erg op ligt wat je dus bijvoorbeeld doet bij cardio. Toch wil ik wel wat meer bewegen en vaker een stuk wandelen of fietsen, mijn conditie mag namelijk best wat beter. Mijn voornemen is om zeker drie keer per week een flink stuk te gaan wandelen of fietsen of bijvoorbeeld een yoga sessie thuis.

Zoals je hebt kunnen lezen, heb ik genoeg goede voornemens waar ik deels al mee begonnen ben. Ik ben heel benieuwd of jij ook goede voornemens hebt en of je die hieronder met mij wilt delen…

(Dit artikel is in samenwerking met Eliquidmania.nl)

 

Dit vind je vast ook leuk...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *






Comment *